آغاز به کار سومین نمایشگاه تخصصی سنگ های تزئینی و نما در مشهد مشاور عالی مجمع شهرداران کلانشهرها: کلید شهر در دست شهرداری باشد دستاوردها می‌‎تواند بسیار وسیع تر شود  با اعزام نیروهای خدمات شهری به نجف اشرف؛ هیچ خللی در فعالیت‌های روزمره همکاران ما در مشهد رخ نمی‌دهد بازدید عضو دفتر حفظ‌ونشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی، از پروژه‌های حاشیه شهر مشهد + فیلم استفاده ۴۰ درصدی مشهدی‌ها از حمل‌ونقل عمومی اعمال‌قانون ۲۵۴۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) مساحت بوستان‌های بانوان مشهد تا پایان دوره ششم مدیریت شهری به ۸۰ هکتار خواهد رسید معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد: چشم‌انداز بیست‌ساله شهر مشهد به انتهای خود رسیده است معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد: ابلاغ قانون درآمد‌های پایدار موجب عدم جذب درآمد‌های مورد نیاز برای اداره شهر‌ها شد آتش سوزی انبار تجهیزات پزشکی در خیابان ابوریحان مشهد (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک پرحجم در بزرگراه آزادی، خین عرب و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در مشهد (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی: خدمتگزاری در شهرداری مشهد پاداشی مضاعف دارد شهردار مشهد مقدس: در انجام وظیفه خود در شهرداری دچار روزمرگی نشدیم هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) گزارش میدانی از اقامت در هتل‌های درجه ۲ و ۳ مشهد رئیس شورای شهر مشهد در جمع اهالی محله عمار یاسر: زیرساخت‌های حاشیه شهر در ۳ سال اخیر سامان‌دهی شد ناصحی: اولویت دوره ششم مدیریت شهری مشهد، به‌نتیجه رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام بوده‌است | بهره‌برداری از فاز یک خط سه قطارشهری در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۳ آغاز نظافت و رفت‌وروب معابر شهر نجف توسط پاکبانان مشهدی از امروز + فیلم (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۳۱۵۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۳۷۰۰ پارکینگ موقت برای ایام پایانی ماه صفر در مشهدمقدس
سرخط خبرها

مشاور عالی مجمع شهرداران کلانشهرها: کلید شهر در دست شهرداری باشد دستاوردها می‌‎تواند بسیار وسیع تر شود

  • کد خبر: ۲۴۵۴۵۷
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
مشاور عالی مجمع شهرداران کلانشهرها: کلید شهر در دست شهرداری باشد دستاوردها می‌‎تواند بسیار وسیع تر شود
مشاور عالی مجمع شهرداران کلانشهرها گفت: این حجم از کار و دستاورد در شهرداری مشهد در شرایطی است که کلید شهر در دست شهردار نیست، اگر کلید شهر در دست شهرداری باشد دستاوردها می‌‎تواند بسیار وسیع تر شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید علی میرنجاتی امروز، ۲۵ مردادماه، در جلسه شهردار، معاونان شهرداری، شهرداران مناطق و مدیران عامل شهرداری با فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: این حجم از کار و دستاورد در شرایطی است که کلید شهر در دست شهردار نیست، اگر کلید شهر دست شهرداری باشد دستاوردها می‌‎تواند بسیار وسیع تر شود.

وی افزود: در کشور به لحاظ شکلی و ساختاری وزارت کشور در حوزه شهرداری‌ها مدعی است، اما به قدری مشغله‌های امنیتی، سیاسی و انتخاباتی دارد که بحث شهرداری‌ها موضوع جدی وزرا نبوده و نیست؛ در نتیجه باعث شده امروز بیش از ۷۵ درصد جمعیت کشورمان در شهر‌ها سکونت پیدا کنند و کلان‌شهر‌ها امروز با آسیب‌های جدی مواجه هستند.

میرنجاتی با بیان اینکه در چهار برنامه بحث مدیریت شهری مطرح شده است، عنوان کرد: هیچ‌گاه شرایط تحقق این موضوع به دلیل اینکه رویکرد حکمرانی در کشور متمرکز بر دولت بوده، توجه به مدیریت شهری به رغم اینکه در قانون اساسی بر آن تمرکز دارد، ایجاد نشده است.

مشاور عالی مجمع شهرداران کلانشهر‌ها ادامه داد: تمرکز قوانین بر اداره شهر و روستا توسط شورا و شهرداری‌ها بوده، اما متاسفانه با گذشت ۴۰ سال به سمت دولتی شدن بیشتر شهرداری‌ها پیش رفتیم که بخشی به دلیل تغییر نگرش شورای نگهبان است. آنچه در کلان‌شهر‌ها به جمع‌بندی رسیدند این بود که راه حل مشکلات مدیریت شهری این است که سیاست‌های کلان رهبری تدوین و ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: تدوین سیاست‌های کلان حوزه مدیریت شهری و روستایی تقریبا تدوین شد و تغییراتی در نحوه اداره و سیاست‌گذاری مجمع اتفاق افتاد اما ادامه پیدا نکرد. جناب فضائلی در دفتر رهبری کمک کنید که این موضوع دوباره در مجمع در دستور کار قرار گیرد؛ زیرا می‌تواند بخشی از خلا مدیران شهری را برطرف کند.

میرنجاتی بیان کرد: بحران شهری ما از حاشیه شهر شروع می‌شود و بحران‌های امروز ما به دلیل شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی حاشیه شهر است که باید کنترل و خدمات ارائه شود. این در توان شهرداری‌ها نیست؛ زیرا مهاجرت به شهرها ناشی از عدم تحقق سیاست‌ها است.

مشاور عالی مجمع شهرداران کلانشهر‌ها خاطرنشان کرد: آنچه در زیر پوسته شهر و به ویژه مشهد مهم بوده، حضور افغانستانی‌ها است که بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر در مشهد حضور دارند. این موارد در حوزه شهرداری نیست، اما آثار آن مترتب از مسائل شهری و اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی برای کل کشور یک فرصت بوده و برای مشهد یک فرصت مضاعف است، تصریح کرد: تمرکز وقفیات بر ارائه خدمات به زائر است. اینکه همه امور وقف را در محدوده اماکن متبرکه حرم متمرکز کنیم، نیازمند تجدید نظر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->